גוגל מיי ביזנס – כך הוא יכול להביא לך עוד לקוחות

גוגל מיי ביזנס

גוגל מיי ביזנס – כך הוא יכול להביא לך עוד לקוחות, הפלטפורמה של גוגל לקידום עסקים מקומיים היא ככל הנראה הכלי הכי חשוב גם עבור הפעילות המסחרית שלך.

אבל איך באמת משתמשים בזה, מה ההבדל בין הכלים הקיימים ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה כל התשובות

גוגל היא כמובן לא רק מנוע חיפוש. אמנם מנוע החיפוש הוא הכלי הכי מוכר של החברה,

אבל בפועל יש לה עוד שורה ארוכה של שירותים: החל מתיבת דואר אלקטרוני, דרך אתר סרטוני גולשים ועד מפות.

עם זאת, דווקא אחד הכלים החשובים ביותר לעסק המקומי הוא משהו שרבים מפספסים את הפוטנציאל השיווקי האדיר שלו.

הפלטפורמה המדוברת נקראת Google my business, או בקיצור GMB ובעברית כמובן גוגל מיי ביזנס, והיא מיועדת לקידום עסקים מקומיים.

זה אומר שבניגוד לקידום כללי של אתרי אינטרנט, כאן הדגש הוא על קידום העסק על גבי גוגל מפות.

במילים אחרות, הקידום נועד להביא לידים ולקוחות פיזיים והוא מתמקד בסביבה המקומית של הגולש ולכן התוכן חייב להיות מותאם אליו.

מה היתרונות של גוגל מיי ביזנס?

בשביל להבין למה שווה להשקיע עוד קצת על מנת להופיע על גבי הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס, צריך לחזור אחורה ליתרונות שלה.

לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהשוות בין כלים של שיווק עסקים באינטרנט כדי לדעת איזה מהם לבחור.

קודם כל, כל הופעה בכלי של גוגל היא חדשות טובות לעסק שמכבד את עצמו.

גוגל נחשב לשער הכניסה לאינטרנט ובכל רחבי העולם משתמשים במנוע החיפוש ובשאר הכלים של החברה על מנת להשוות בין בתי עסק, לבחור מוצרים, לקרוא ביקורות על שירותים וכן הלאה.

אז אם רוצים לעשות את הצעד הראשון לנוכחות מקוונת, גוגל מיי ביזנס הוא חובה ולא פריבילגיה.

חוץ מזה, גוגל מיי ביזנס היא פלטפורמה שמביאה לידים.

בעזרת הפלטפורמה הזו ניתן להגדיל את החשיפה של העסק ולעודד גולשים ליצור קשר או להגיע פיזית לחנות, בלי להשקיע כסף אלא רק על ידי כמה פעולות נכונות ועידוד השארת ביקורות.

אז בניגוד לעבר שבו הקידום בגוגל נועד רק על מנת להשיג נוכחות באינטרנט, כיום משתמשים בפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס כי כולנו מחפשים עסקים, שירותים ומוצרים גם תוך כדי שאנחנו מטיילים ברחוב או כמובן נמצאים בחופשה בחו"ל.

איך מופיעים בפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס?

הצעד הבא בדרך לפעולות נכונות של שיווק אתרים הוא כמובן להפוך את התאוריה למעשה. ראשית, יש להפריד בין קידום אורגני שמתבצע על גבי האתר עצמו לבין קידום העסק המקומי על גבי המפות של גוגל.

לאחר מכן, צריך להקים עמוד עסקי לפי הנחיות מפורטות ולהציב את הערך לגולש בראש סדר העדיפויות.

תהליך הקמת עמוד עסקי בגוגל מיי ביזנס מתחיל בהרשמה ואימות.

המטרה היא לגרום לעסק להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר הגולשים מבצעים חיפוש ממקום קרוב, או לחילופין מציינים ספציפית את מיקום העסק הרצוי כבר במהלך החיפוש (למשל "פיצה באילת").

לאחר הקמת עמוד באופן הזה, העסק יופיע בחיפוש של גוגל מפות ותקבלו יותר פניות.

איך העסק שלך עומד להופיע על גבי הפלטפורמה של GMB?

הפרטים על העסק מופיעים בצד התוצאות או בחלק העליון.

לצד פרטים אינפורמטיביים, תופיע גם תמונה של בית העסק ועוד מידע שמבוסס על גרף הידע של גוגל.

כמו כן, ניתן לצרף לצד הפרטים הללו ביקורות של גולשים על מנת לעודד עוד אנשים להגיע למקום ולבדוק את המוצר או השירות.

כאן המקום להזכיר שהפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס לא מחייבת בהכרח אתר אינטרנט.

מצד שני, בהחלט מומלץ לבנות אתר כזה כדי שיהיה אפשר לקשר אליו מתוך הפרופיל.

באמצעות קישור ברור של האתר מתוך הפרופיל, ניתן גם להגביר את המהימנות והאמינות של האתר בעיני גוגל וגם להשיג את האמון של הגולשים והלקוחות החדשים.

הערך המוסף של בניית אתר לצד קידום על גבי הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס הוא מתן אפשרות לגוגל לשאוב את המידע אוטומטית.

אם האתר מחובר לרישום בגוגל לעסקים, זה אומר שהתוצאה המבוקשת (כתובת האתר ופרטי יצירת קשר למשל) תופיע עבור יותר תוצאות שאילתות חיפוש בגוגל גם בלי קשר למיקום הגיאוגרפי של הגולש.

מה כולל תהליך ההרשמה ב Google My Business ואיך מבצעים אותו?

האפשרות הכי טובה לניצול היתרונות השונים של גוגל מיי ביזנס עבור בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים היא להשתמש בשירותי קידום מקצועיים.

אמנם קשה לקדם אורגנית את ההופעה בתוצאות החיפוש של גוגל מפות כי היא מבוססת על ביקורות אותנטיות, אבל כן ניתן להבטיח כך תהליך הרשמה מהיר ובעיקר אפקטיבי.

מבחינה טכנית, התהליך של רישום ל"גוגל לעסק שלי",

או כאמור Google my business, כולל את השלבים הבאים:

  1. ממלאים טופס בסיסי עם פרטים על שם העסק, כתובת, טלפון, מיקוד, אתר, עיר, קטגוריה ואתר אינטרנט (במידה וישנו)
  2. מציינים את מהות העסק כבר בכותרת יחד עם מילות מפתח רלוונטיות בקצרה
  3. מוסיפים תמונת פרופיל ותמונת כותרת
  4. ממתינים לקבלת קוד האימות – מה שלוקח בישראל 2-4 שבועות מינימום
  5. מכניסים את קוד האימות לעמוד הפרופיל וממתינים זמן קצר עד שהעסק מופיע בפועל בתוצאות החיפוש

רוצים להופיע גבוה יותר? זאת לא בעיה

כל התהליך של הופעה על גבי הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס עלול להיראות מסובך, אבל הוא לא באמת כזה.

אם ממלאים את הפרופיל בפרטים אותנטיים, מוסיפים תמונות וסרטוני וידאו ומשיגים אזכורים ממקומות אחרים כדי לבסס את המהימנות של המידע – גוגל כבר יעשה עבורכם את העבודה והדרך להצלחה תהיה קצרה ומהנה.

מה זה רימרקטינג?

© כל הזכויות שמורות לחריף סוכנות קריאייטיב | בניית אתרים