בעולם הוירטואלי והדיגיטלי של היום, יצירת נוכחות מקוונת חשובה מתמיד. אם אתם שוקלים לבנות חנות אינטרנט, אתר תדמית או כל פלטפורמת מסחר אלקטרוני, הצעד הראשון והקריטי ביותר הוא בחירת חברת בניית אתרים הנכונה.
חברה לבניית אתרים – לא מדובר רק בעיצוב יפה של אתר, אלא במציאת שותפים שיוכלו להדריך אתכם בדרך להצלחה באינטרנט. עם כל כך הרבה אפשרויות בחוץ, איך אתם יכולים להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הטובה ביותר? הבה נפרט את שבעת ההיבטים החשובים ביותר שעליכם לבחון בעת בחירת חברת בניית אתרים.
1. תיק עבודות ומעקב
תיק העבודות של החברה הוא שיקוף ברור של היכולת והניסיון שלהם. הם צריכים להיות בעלי רקורד של בניית אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי תדמית וסוגים אחרים של פלטפורמות הרלוונטיות לצרכים שלכם. אל תסתכלו רק על מספר האתרים שהם יצרו, אלא גם שימו לב היטב לאיכות וגיוון העבודה שלהם.
כאשר בוחנים את תיק העבודות של חברת בניית אתרים, ישנם מספר היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון:
- מגוון עבודות – האם החברה מציגה מגוון רחב של פרויקטים בפורטפוליו שלה? מגוון זה יכול לדבר רבות על יכולת ההסתגלות והרבגוניות של החברה. אם לחברה יש ניסיון בתעשיות שונות, זה מצביע על כך שהיא יכולה להבין ולהתאים לצרכים עסקיים שונים.
- עיצוב – בדקו את העיצוב והפונקציונליות של אתרי האינטרנט שהם בנו. האם העיצוב מושך מבחינה ויזואלית? האם הוא משקף את המגמות הנוכחיות בעיצוב אתרים של היום? תזכרו, האתר שלכם הוא השתקפות ישירה של המותג שלכם. אתם רוצים שהאתר ייראה מקצועי ומתאים לקהל היעד שלכם, אם זיהיתם שלחברה אין את הבגרות הזו קחו מרחק ותעברו לחברה הבא, כל מה שצריך לעשות הוא רק לכתוב בגוגל "חברה לבניית אתרים" ולראות את התוצאות הראשונות (דבר זה אומר בהכרח שאם הם על המפה אז הם גם מבינים טוב מאוד בקידום אתרים שזה לא פחות חשוב).
- מומחיות טכנית – חפשו עדויות למומחיות הטכנית של החברה. בדקו את מהירות הטעינה של האתרים שהם עיצבו. האם הם מותאמים לנייד ברמת ריספונסיב? האלמנטים הטכניים של אתר אינטרנט משפיעים מאוד על חווית המשתמש וביצועי SEO, אל תחסכו בזמן ותחפשו את החברה שאכן נראה לכם שעומדת בקריטריונים הללו.
- רלוונטיות לפרויקט שלכם – חפשו בתיק העבודות פרויקטים הדומים לצרכים שלכם (זה לא הכרחי אבל חשבו שהם יבינו את התחום). אם אתם מתכננים לבנות חנות אינטרנט, האם לחברה יש ניסיון עם אתרי מסחר אלקטרוני? זה יכול להעיד אם הם מסוגלים לטפל בדרישות הפרויקט הספציפיות שלכם או לפחות אם הם מבינים עניין ובעיקר את תחום העיסוק שלכם.
- משוב מלקוחות – אם מידע זה זמין, קראו את ההמלצות או קייסטדי הקשורים לפרויקטים דומים בתיק העבודות שלהם. זה יכול לתת לכם הבנה טובה יותר של התהליך מולם ואת רמת שביעות הרצון של הלקוחות שלהם.
- תוצאות וסיפורי הצלחה – אין כמו סיפורי הצלחה, אנו ביראשלים אוהבים לשמוע על כך בהרחבה, זה מקנה לנו ביטחון לבחור את החברה בה אנו מתעניינים. שימו לב לכל תוצאות הניתנות לכימות או סיפור הצלחה הקשורים לפריטי הפורטפוליו. למשל, האם אתר שהם עיצבו הוביל לעלייה משמעותית במכירות של הלקוח או לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש? תוצאות אלו יכולות להציע תובנה חשובה לגבי האפקטיביות של עבודתן.
על ידי בחינת היבטים אלו בפורטפוליו של חברת בניית אתרים, תוכלו לקבל הבנה ברורה יותר של היכולות, החוזקות והתאמתם לפרויקט שלכם.
2. הבנת התעשייה שלכם
החברה שבחרתם צריכה להיות בעלת הבנה של התעשייה והשוק שלכם. הם אמורים להיות מסוגלים לייעץ לכם לגבי השיטות המומלצות לבניית חנות אינטרנטית במגזר הספציפי שלכם. הם צריכים גם להכיר את מסע הלקוח ואת המאפיינים הייחודיים של קהל היעד שלכם.
הבנת התעשייה או התחום שלכם היא גורם קריטי בבחירת חברה לבניית אתרים מכמה סיבות:
- הבנה הקשרית – לכל תעשייה יש סט סטנדרטים משלה, שיטות עבודה מומלצות, תקנות וציפיות הקהל. חברה לבניית אתרים שמבינה את התחום שלכם תהיה מצוידת יותר טוב לעצב אתר שיתאים לגורמים הספציפיים הללו. הם יידעו מה הסטנדרט עבור התעשייה שלכם ויוכלו ליישם את הידע הזה בעיצוב האתר, או יותר נכון באפיון תחילה.
- תובנות על קהל יעד – הבנת התחום תאשר למעצב.ת האתרים לקבל הבנה מעמיקה יותר של קהל היעד, כולל הצרכים של הלקוח, העדפותיו והתנהגויותיו. מידע זה חיוני בעיצוב ממשק משתמש וחוויית שימוש שיהדהדו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ויעמדו בציפיותיהם.
- תקשורת יעילה – חברה שמכירה את הענף שלכם תהיה טובה יותר בהבנת הצרכים והיעדים הספציפיים (בסוף גם צריך לעמוד במטרות לשמה הקמתם את האתר), מה שמאפשר תקשורת חלקה ויעילה יותר. הם יבינו את הטרמינולוגיה והז'רגון של התעשייה שלכם, וימנעו אי הבנות אפשריות.
- יתרון תחרותי – אם חברה לבניית אתרים מכירה היטב את הענף, סביר להניח שהיא גם מכירה את המתחרים שלכם. ידע זה יכול לספק תובנות חשובות שניתן להשתמש בהן כדי לתת לך יתרון תחרותי. הם יידעו מה עובד בתעשייה שלכם וכיצד לבדל את האתר שלכם מהמתחרים, נוסיף לכך שכנראה דבר זה יחסוך לכם הרבה זמן וניסיונות שבשורה התחתונה חיסכון בכסף.
- SEO ושיווק – הכרת הענף שלכם חיונית גם לקידום אתרים ויעילה גם שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות או בפרסום בגוגל, טאבולה, אאוטבריין וכן הלאה. חברה שמכירה את התעשייה תדע אילו מילות מפתח חשובות, איזה סוג תוכן מושך את הקהל שלכם וכיצד לייעל את האתר למנועי חיפוש בצורה נכונה יותר.
בעצם, בחירה בחברת בניית אתרים שמכירה את התחום היא חיונית ליצירת אתר אינטרנט (אבל לא הכרחית) שלא רק נראה טוב אלא גם יעיל בהגעה לקהל הספציפי שלכם ובהשגת היעדים העסקיים שלכם.
3. שירותים מקיפים
החברה האידיאלית לבניית אתרים היא חברה שמציעה שירותים מקיפים. המשמעות היא שהם יכולים להתמודד לא רק עם עיצוב ופיתוח אתרים, אלא גם בקידום אתרים, SEO, ניהול תוכן ואפילו שיווק דיגיטלי. זה יבטיח שיש להם את כל הכלים הדרושים להצלחה תחת קורת גג אחת.
בחירה בחברת בניית אתרים המספקת שירותים מקיפים הכוללים עיצוב לוגו, עיצוב ואפיון אתרים, קידום אורגני בגוגל, פרסום ממומן בגוגל, עיצוב באנרים ועיצוב דפי נחיתה, מציעה מספר יתרונות:
- שפה גרפית אחידה – עקביות בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם, מהלוגו לאתר האינטרנט וכלה בעיצוב הבאנרים הפרסומיים, שפה ואריזה גרפית אחידה היא חיונית לבניית מותג חזק ומוכר. חברה שיכולה להתמודד עם כל האלמנטים הללו מבטיחה את העקביות הזו, מכיוון שהם יפעלו לפי אסטרטגיה ופילוסופיית עיצוב מאוחדת בכל הנכסים.
- זמן ומאמץ – עבודה עם חברה אחת עבור כל המשימות הללו חוסכת לכם הרבה זמן ומאמץ בניהול מספר ספקי שירות. זה מייעל את התקשורת ומבטיח שכל מרכיבי הנוכחות המקוונת שלכם פועלים יחד בצורה חלקה.
- עלות-יעילות – בחירה בחברה שיכולה לספק שירותים מקיפים יכולה לרוב להיות משתלמת יותר. הם עשויים להציע עסקאות חבילה המאגדות שירותים שונים יחד בתעריף מוזל בהשוואה לשכירת סוכנויות נפרדות עבור כל שירות.
- מומחיות ואסטרטגיה – חברה שמציעה שירותים מקיפים צפויה להיות בעלת מגוון רחב של מומחיות, שיכולה להיות בעלת ערך עבור האסטרטגיה הדיגיטלית הכוללת שלכם. לדוגמה, חברה המנוסה הן בעיצוב אתרים והן בקידום אתרים תבטיח שהאתר שלכם לא רק יהיה ברמה ויזואלית גבוה מאוד אלא גם מותאם למנועי חיפוש ותיעשה חשיבה מיוחדת עבור ה SEO, הריררכיית אתר ועוד. כמו כן, חברה שיכולה להתמודד עם פרסום אורגני וגם ממומן בגוגל תהיה מצוידת יותר ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מקיפה ויעילה ותכלול את כל האספקטים במדידה ובייעול יחסי ההמרה.
- יכולת הסתגלות – שינויים הם בלתי נמנעים בכל פרויקט. אם הצרכים שלכם משתנים או שעולים סדרי עדיפויות חדשים, עבודה עם חברה המספקת מגוון שירותים יכולה להסתגל ביתר קלות. הם יכולים להתאים את האסטרטגיות שלהם או להוסיף שירותים חדשים לפי הצורך מבלי להביא ספקים נוספים.
בקיצור, בחירה בחברת בניית אתרים שמספקת גם שירותים מקיפים יכולה לפשט את ניהול הפרויקט שלכם, לשפר את הנראות של המותג, לשפר את האסטרטגיה הכוללת ואפילו לחסוך לכם הרבה כסף.