חנות איקומרס בישראל – מכל המודלים שמבטיחים הצלחה עסקית באינטרנט, וכל סוגי האתרים העסקיים שניתן לבנות, איקומרס הפך לתופעה של ממש בנוף הישראלי, כאשר עשרות אלפי ישראלים מנסים את מזלם במודלים שונים של חנות איקומרס בישראל. מסתבר, שיש יותר מדרך אחת ומודל אחד של איקומרס להצלחה. כך תעשו זאת נכון
החלום של הצלחה פיננסית והכנסה פאסיבית דרך האינטרנט אינו חדש. מאז שהפציע לחיינו במחצית השניה של שנות התשעים במאה הקודמת, רבים הבינו את הפוטנציאל העצום הגלום במדיום חינמי הפונה לכל אוכלוסיית העולם, ומאז שהאינטרנט המהיר הפך לסטנדרט מקובל בכל רחבי העולם – הגבולות הגיאוגרפיים כמו נמחקו, ולמרחק פתאום אבדה המשמעות שהיתה לו פעם.
האינטרנט איפשר תקשורת מיידית בין-יבשתית, והפוטנציאל המסחרי הובן מיד על ידי יזמים זריזים: אמאזון הוקמה ב-1994 ואיביי הוקמה ב-1995 – שתיהן ענקיות המסחר אמריקניות – כאשר ענקיות המסחר מסין לא איחרו לבוא, עם עליבאבא שהוקמה ב-1999, ואחיו ה"קטן" יותר עלי אקספרס שהוקם עשור לאחר מכן.
פלטפורמות אלו איפשרו למיליוני אנשים ברחבי העולם להעמיד חפצים ורכוש שלהם למכירה במודל של יד שניה, ומאוחר יותר גם להקים חנויות אינטרנטיות שלמות לממכר מוצרים שיש להם במלאי או במודל של "דרופשיפינג", מהיצרן אל הצרכן ישירות, תוך גזירת עמלה או הפרש מחירים.
כיום מקובל מאוד להקים חנות איקומרס כאתר עצמאי, או על בסיס פלטפורמות ייעודיות המאפשרות הקמת חנות איקומרס בתשלום חודשי קבוע. חשוב להבין את ההבדלים בין המודלים השונים, ואת השלבים הנכונים לבניית חנות וירטואלית בישראל.
מודלים של חנויות איקומרס
ניתן כאמור לגשת לנושא הקמת חנות איקומרס בישראל בכמה גישות ואופנים. הראשונה היא הקמת חנות על פלטפורמה ידועה, כגון אמאזון או איביי. ישראלים רבים פותחים חנויות איקומרס על פלטפורמות אלו, ומשווקים בישראל ובעולם כולו מוצרים שהם מוצאים בזול אצל יצרנים בסין.
רבים מהם משתמשים במקרה זה במודל של דרופשיפינג, כך שהמוצר כלל לא עובר תחת ידיהם, אלא נשלח לאחר תשלום של הלקוח ישירות מן היצרן אל הצרכן.
אופציה אחרת היא הקמת חנות למוצרים מתוצרת עצמית על אחת מפלטפורמות להקמת חנויות איקומרס, כגון שופיפיי, הגובות מחיר חודשי לאחסון אתרים לחנויות ומעמידות לרשות בעלי החנויות אפליקציות שונות באתר לניהול וקידום החנות.
האופציה השלישית היא אחסון אתרים של איקומרס בישראל באופן עצמאי, הנבנים בדרך כלל על מערכות ניהול תוכן פופולריות כמו וורדפרס ו-וויקס. ניתן כמובן גם לתכנת מאפס קוד של חנות אינטרנט בישראל, אולם זו בדרך הקמה יקרה יותר וארוכה יותר מבחינת לוחות זמנים.
מאמרים נוספים:
מחקר שוק לחנות איקומרס אינטרנט
על מנת להצליח עם חנות איקומרס בישראל, יש לבצע מחקר שוק מעמיק. על מחקר השוק לברר את גודל הנישה או הנישות בהן תרצו להיות פעילים מבחינה מסחרית, כלומר – מה פוטנציאל גודל השוק, כמה מתעניינים וכמה חיפושים יש לפריטים בנישה הזו.
בנוסף, חשוב לבצע מחקר שוק לגבי הדמוגרפיה של קהלי היעד – גיל, מין, מקום מגורים, תחומי עניין, אתרים מועדפים ומאפיינים נוספים. ככל שמחקר השוק יעלה יותר נתונים דמוגרפיים מפורטים, כך יהיה קל יותר אחר כך לשווק את מוצרי החנות לקהל יעד זה.
כמו כן, יש לבצע במסגרת מחקר שוק בירור של סוגי המוצרים הנדרשים בשוק בנישה שבחרתם, על מנת למצוא מוצרים שיימכרו בכמויות גדולות. בחירת מוצרים היא אחד הרכיבים החשובים בהצלחה של כל חנות אינטרנט, והיא מבוססת לחלוטין על מחקר שוק נכון.
תנועה לאתר חנות בישראל
לאחר שעשיתם מחקר שוק והקמתם בשעה טובה את חנות האינטרנט שלכם, חשוב מאוד להזרים אליה תנועת גולשים רלוונטית. תנועה לאתר ניתן להשיג באחת משתי דרכים עיקריות: קידום אורגני, או קידום ממומן– כאשר שתי הדרכים אפשריות על גבי מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות ואתרי שיתוף הווידאו השונים.
שתי הדרכים עולות כסף, זמן ומאמץ, ושתיהן דורשות מיומנות, ידע וניסיון. אתם יכולים לנסות לבצע אותן בעצמכם, אולם סביר להניח שאם אין לכם את הידע המקצועי והכלים הנכונים לביצוע המשימות הדרושות בשיטות קידום אלו, התוצאות שלכם יהיו פחותות מהפוטנציאל המקסימלי שיכול להיות לחנות האינטרנטית שהקמתם.
לכן, אם החלטתם להקים חנות איקומרס בישראל, בין אם אתם משווקים בתוך השוק הישראלי או בשוק הגלובלי, מומלץ לשכור אנשי מקצוע שידעו ליישם את שיטות הקידום הטובות והמתאימות ביותר לאתר שלכם.